عرشیان

خـــوش آمـدیـــد

عرشیان

خـــوش آمـدیـــد

عرشیان

وبلاگ عرشیان وبلاگی است برای قدمی به سمت خدا برداشتن و آمادگی برای ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) وعرشی شدن
باشد که در رکابشان سربازی کنیم.

پیوندها

 

نویسنده: شهید دکتر سید رضا پاک نژاد

مقدمه

آشنایی با شهید دکتر سید رضا پاک نژاد

خداوند، سوم آذر ماه سال 1303 هجری شمسی، کودکی را به خانواده سید ابوالقاسم عطا کرد، که نام او را از هشتمین خورشید تابناک آسمان ولایت و امامت برگرفتند و رضا نهادند. سید ابوالقاسم پدر سید رضا پاک نژاد به امر کسب اشتغال داشت. سید رضا، کودکی را در شهر دارالعباده یزد سپری و در سال 1321 هجری شمسی، دیپلم متوسطه را از دبیرستان ایرانشهر اخذ کرد.
پس از پایان دوران تحصیل و قبل از راهیابی به دانشگاه در سال 1322 هجری شمسی به مکه مکرمه مشرف شد و چون در آن سال، فتنه گردن زدن ابوطالب یزدی در مکه معظمه پیش آمد، مدت 31 روز به همراه برخی از دوستانش در زندان شهر مکه بازداشت شد. وی در طول سفر حج ابراهیمی که 6 ماه و 7 روز طول کشید تحقیق و پژوهش را در کنار احکام عبادی و مناسک حج دنبال نمود و با مسلمانان کشورهای مختلف ارتباط صمیمی برقرار کردسید رضا پاک نژاد در سال 1331 هـ .ش رساله دکترای خود با عنوان «تمام برنامه های پزشکی در اسلام» را با درجه ممتاز گذراند. سیدرضا در کنار تحصیل علم طب، به فراگیری زبان و ادبیات عرب نیز پرداخت و دروس حوزوی را تا سطح مقدمات نزد حجت الاسلام والمسلمین عجم طی کرد
دکتر پاک نژاد پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با انتخاب مسئولیت آموزگاری در مدارس شهر یزد، حسابداری و طبابت و سرانجام ریاست بیمارستان هراتی و بیمه یزد،‌ خدمات قابل توجهی را به همنوعان خود ارائه کرد. او همواره به روشنگری مردم بویژه جوانان می پرداخت. شهید سیدرضا پاک نژاد در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دو سفر به حج، چهار سفر به عراق (برای زیارت)، یک سفر به سوئیس، پاریس، لندن و برلین برای تحقیقات علمی داشته است.
این محقق متعهد،‌ شامگاه هفتم تیر سال 1360 به همراه دیگر برادرش سید محمد که او نیز از اعضاء حزب جمهوری اسلامی بود به سوی آسمانها پر گشودند. او و برادرش به همراه 70نفراز بهترین خدمتگزاران ایران و آیت الله بهشتی در هفتم تیر سال 1360با بمب گذاری منافقین به شهادت رسیدند.پیکر غرق به خون و پاره پاره شهید دکتر سیدرضا پاک نژاد در گلزار شهدای یزد به خاک سپرده شد.


دکتر پاک نژاد که دانش آموخته مکتب امام صادق (ع) بود، توانست فقه و طب را با هم در‌آمیخته، با کنکاش در علوم پزشکی و اسلامی، احکام و فتوای مراجع تقلید را در علم پزشکی بکار گیرد. وی با طرح مطالب پزشکی و انطباق آن با فقه و نیز بررسی علوم و معارف اسلامی کتب متعددی را تألیف نمود که مهمترین آن یکصد و ده جلد کتاب با عنوان«اولین دانشگاه و آخرین پیامبر» است که 40 جلد آن به زیور چاپ آراسته شده است.
شهید بزرگوار در جلد 16 این کتاب به بررسی تقابل بین دین و عقل و اهم مضرات خودارضایی و وجود آسیبهای روحی و ذهنی این گناه میپردازند که ما تحت عنوان « خود ارضایی و آثار مخرب آن» در 6 قسمت ارایه می کنیم.
گاه سرکشی و طغیان انسانها در مقام سنجش کمیتی و کیفیتی از آسمانها و آنچه آفریده شده است سنگین تر و نابکارتر میباشد. چه بسا تمام سفرا و فرستادگان الهی بر امری اتفاق کرده اند که زشت است. پلید است. حرام است اما بنا بر مصالح و مقتضیاتی همان آلودگی از طرف انسان یا اجتماعی حتی مفید و ضروری شناخته گردیده و با چنین وضعی گفته میشود که برای نابکاری هیچ گونه دریغ و قصوری نشده است:
آدم کشی را همه بد دانسته اند اما بعناوین پاسداری و حفظ صلح، پایان دادن به اختلافات و برقراری امنیت و ... قتلهای بسیاری را بصواب و صلاح بشریت قلمداد و اقدام به جنگ های جهانی مینمایند و در آخر بقول یکی از دانشمندان کسیکه بر یکنفر غلبه کرد و وی را نابود ساخت قاتل محسوب میشود اما اگر اجتماعی را نابود ساخت و بر آنها غالب شد و هزاران نفر را کشت فاتح شناخته می شود.
لواط چون دستگاههای انتظامی و قضائی را درگیر برخورد با خودش ساخته و سبب گسترش و امتلای زندان ها شده و بودجه مملکتی را تهدید به کاهش و کمبود مینماید، قانونی و بصلاح عمومی است و حتی مقالاتی به نفعش نوشته و از عمل شنیع مذکور حمایتها می نمایند.
شراب، قمار و دزدی و .... و هر گناهی تصور شود که بالاتفاق پیامبران الهی آنرا مذموم شمرده و حرامش کرده اند باز طرفدارانی دارد و از جمله مطلب مورد بحث استمناء است که هر چند کتابهای فراوانی علیه آن نگارش شده است اما باز هم در گوشه کنار جملاتی بنفع آن نوشته میشود و عجیب آنکه نویسندگان موافق استمنا اغلب همان کسانی هستند که گناهان دیگر را هم با شرایط و ضوابطی، صواب بلکه صلاح معرفی نموده اند و از آنهاست آنکه میگوید: صرف اندگی مشروبات الکلی مفید میباشد و سخنی مشابه که استمنا کردن با فواصل زیاد زیانبخش نیست و در جلد هفتم این کتاب آمده است که اگر خوانده باشید یقین حاصل کرده اید که بی شک خوردن حتی یک قطره مشروب مضر است و با ادامه مطالعه این بخش باور خواهیم نمود که حتی یکمرتبه استمناء زیانبخش میباشد.
کسی که حکم خدا را دگرگون ساخت تنها در زمره کسانی نیست که منکری را معروف کرده است بلکه غیر از خودش، نوح، ابراهیم، موسی، عیسی و محمد و همه پیامبران الهی صلوات الله علیهم، همه و همه را در اتفاق بحرمت گناه چنین معرفی کرده که در اشتباه بوده اند و چه کسی ستمکارتر از اینان است که در مقابل انبیای الهی مکتب باز کرده و حاضر نباشند بپذیرند که روزی با پیشرفت علم جنبه های زیانبخش تازه ای کشف و به استمنا نسبت داده شود. همان گونه که بسیاری از مطالب علمی مدت ها مسیری بر خلاف آنچه پیامبران آورده بودند داشت و امروز مشاهده میکنیم بمسیر اصلی فطرت و موافق انبیاء برگشته است. خدای متعال جماد را آفرید و اشعه های تابناکی در آنها قرار داد که نوعی دفاعشان است در برابر متجاسرین.
نباتات را آفرید که تا زنده اند و اعمال شیمیایی در آنها انجام میگیرد علیه قارچها و انگلها و باکتریها و عوامل متجاسر قدرت دفاعی داشته باشند. حیوانات را به پادزهرها و گلوبولهای سفید و متحرک و ثابت و سلولهای همبندی و .... مجهز ساخت تا باکتریها و عناصر متجاسر و اجسامی که برای کشور بدن، خارجی و بیگانه تلقی میشوند بهر نحوی است نابود سازند. ( در جلد اول آنگونه جالب از جنگ بدن با میکروبها بحث شد که یکی از مجلات ژورنال وزین پزشکی دو مرتبه آنرا به نقل از گتاب منعکس ساخت)
اجتماع ملت ها، میمونها و دلفین ها را راهنمایی فرمود بلکه آفرید و بروش مادر شاهی یا طریقه دیگر وسیله دفاع و دوری از بدیها آموخت و زنبور عسل و مورچه و موریانه و هر جنبنده دیگری چه بروش اجتماعی آفریده شده چه نشده باشد هر کدام را بطرزی خاص دوری از پلیدی ها و زشتی ها یاد داد.
برای انسان اجتماعی تر از همه پیامبرانی فرستاد تا همانند نسوج همبندی و گلوبولهای سفید که بجان دردها، رنجها، بیماریها، پلیدیها میافتند و از خودگذشتگی و فداکاری مینمایند آری همانند مدافعین سلولهای بدن و عناصر بدن و اعضاء بدن، پیامبران نیز با فداکاری و از خود گذشتگی و بشهادت رسیدن، گناهان، پلیدیها یا زشتی ها که بیماریها و رنجهای اجتماع اند همه و همه را از بین ببرند و کشور اجتماع را خالی از شیطانها و زهرها نمایند.
پادزهری که پیامبران تهیه مینمایند آنچنان پادزهری است که دشمنان را خسران و دوستان را شفاء میباشد که همان آیات الهی است:
((و تنزل من القران ما هو شفاء و رحمة للمومنین ولا یزید الظالمین الاخسارا- الاسراء 82))
و عجبا که برای دوستان هم شفاست هم رحمت هم بدن را سالم دارد و هم اجتماعشان را. هم این سرایشان و هم آن سرایشان.
باز بیاد جلد 11 افتادم در آنجا که نظریه هایی داده و از دانشگاه تهران درخواست کرده بودم که حافظ حقوق علمی نویسنده و شاگرد خودش باشد و مطلب دیگری را به نظریات قبلی میافزایم. مطلب دیگری که نشان مجددی است از برهان یکسان و یکنواخت بودن عالم آفرینش و اینکه سازمان دهنده همه و تربیت کننده همگی ذات مقدس عالم مدبر حکیم یگانه ای است که سلطه و حکومتش بر سراسر اجرام مستولی میباشد.
بنده نظریه ای را بدست توانای محققین و پژوهشگران میدهم که چنین است: گیاهان نیز در ساختمان خود و هم برای دفاع خود دارای پادزهرهایی هستند. همانگونه که بسیاری از آنها زهر دارند. مار که مار را میزند و مسموم نمیشود چون ساختمان شیمیایی بدنشان خاص خودشان بوده و برای آنها و جهت زنده بودنشان ساخته شده است و مفید است اما همینکه زهر مار وارد محیط شیمیایی انواع دیگری شد مانع بانجام رسیدن اعمال شیمیایی و فعل و انفعالات حیاتی موجود نیش خورده میشود.
گیاهان زهر دار هم اگر حیوان را بزنند و چه بسا گیاه زهردار دیگر را همینگونه که میتوانند طرف را زهر آگینش سازند و اعمال شیمیائی جثه اش را مختل کنند حاشا و کلا که پروردگار وسائل دفاعی در آنها قرار نداده و پادزهری در آنها قرار نداده و پادزهرسازی را بآنها عطا نفرموده باشد ( قابل توجه دوستان که این کتاب سال 1360 تالیف شده که در آن زمان مسائلی از این قبیل در گیاهپزشکی در حد نظریه بوده اند- شاید منظور نگارنده این است که روزی این مورد کشف میشود و چون این موارد در حد نظریه اند نمیشود آنها را رد کرد- همانند مسائلی چون استمنا که چون کشفیات علوم کافی نبوده اند مضراتشان رد میشده است)یعنی بهمان دلیل که گیاه زهردار پادزهر هم دارد شاید خواص درمانی از همین قسمت شروع میشود. سلولها، گلوبولها و عناصر بدنی همه و همه با متجاسر میجنگند و در صورت لزوم پادزهر تهیه مینمایند اما آلوده شدن آدمی بگناه که بر خلاف فطرت ساختمانی آفرینش است سبب نمیشود بدن عکس العملی نشان دهد و پادزهری تهیه نماید و آیا گناه و بدن با یکدیگر ارتباطی دارند و خلاصه خصایص یک گناه چیست؟
میکرب متجاسر به بدن حمله میکند بدن بدفاع برخاسته سربازانش را بسیج مینماید و در صورت لزوم پادزهری تهیه و بمقابله با دشمن میشتابد اما گناه، میکروب مخصوص یک بدن نیست که بتوان با از بین بردن متجاسر یا دور ساختن بدن یا قطع رابطه بین متجاسر و بدن برای حفظ سلامتی بدن کاری انجام داد. بلکه گناه بهمان نسبت که جان به بدن برتری و افزایش دارد قدرت آلودگی کنندگیش بیشتر و وسیع تر است. یعنی میکروب کشور جسم را مورد حمله قرار میدهد و گناه مملکت جان و روح انسانها و اجتماع انسانها را مورد هجوم قرار میدهد و بهمین لحاظ سربازانش را پیامبران تشکیل میدهند و پادزهر آن با توجه به موجودیت شیطان بصورت آیات و مقررات مهیا و آماده شده است.
در قسمت بعد خصایص یک گناه بلکه عوارض گناه را بصور گوناگون معرفی خواهیم کرد. خصایصی که بوسیله بزرگان علم و دین برشمرده شده است.
منبع:شهید دکتر سید رضا پاک نژاد، اولین دانشگاه و آخرین پیامبر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">